geschiedenis van vfm

Administratiekantoor VFM is op 1 februari 2006 opgericht. In eerste instantie is het kantoor gestart vanuit een werkruimte in de eigen woning. Daarna hebben we bijna 10 jaar op de Binderij kantoor gehouden. Tegenwoordig is VFM gevestigd in twee panden, te weten aan de Operetteweg 7 te Almere en aan de Heerenhoogweg 40 te Wijckel.

 

In korte tijd is VFM uitgegroeid tot een full service administratie en belastingadvieskantoor met een cliëntenpakket van circa 200 ondernemingen in de meest uiteenlopende branches. Naast het verzorgen van diverse diensten voor het midden- en kleinbedrijf, verzorgen wij ook voor een zeer grote groep particulieren de aangifte Inkomstenbelasting of voorzien we ze van advies over bijvoorbeeld een gouden handdruk of erf- of schenkbelasting. 
 

De directeur/mede-eigenaar van VFM, de heer drs. J.W.F. Litzouw (Fred), is na een vooropleiding aan het VWO in 1988 via het Koninklijk Nederlands Instituut van Registeraccountants (NIvRA) begonnen aan de opleiding tot Registeraccountant. Deze opleiding heeft hij in 2000 afgerond, waarmee hij naast het diploma van Registeraccountant tevens het doctoraal diploma information
management heeft behaald.

 

Nadat hij circa 18 jaar in loondienst werkzaam is geweest bij diverse middelgrote en grote accountantskantoren, specifiek gericht op dienstverlening aan het midden- en kleinbedrijf, werd hij op 1 februari 2006 in de gelegenheid gesteld om een reeds lange tijd bestaande wens in vervulling te laten gaan, te weten het starten van een eigen accountants- en administratiekantoor. 

 

Sinds 1 juni 2018 heeft hij in verband met de scherp toegenomen regelgeving besloten zijn inschrijving als Registeraccountant door te laten halen, echter de kennis is uiteraard wel aanwezig.