financiele administratie

Onze dienstverlening betreffende de financiele administratie kan bestaan uit het geheel of gedeeltelijk uit handen nemen van je administratie, zodat je je met een gerust hart kunt bezighouden met dat waar je echt goed in bent en dat voor jou de meeste voldoening oplevert. Gaat het uit handen geven van je administratie je echter te ver, maar wil je toch zekerheid over of je je administratie op een juist manier bijhoudt, dan kunnen wij periodiek je administratie beoordelen.

 

Het geheel of gedeeltelijk voeren van je administratie

Voor het voeren van je administratie dienen wij te beschikken over de complete administratie van je onderneming of vennootschap (i.c. de inkoop- en verkoopfacturen, de dagafschriften van je bankrekening en een eventuele kasadministratie). Veelal zoeken wij voor de frequentie van aanlevering aansluiting bij de periode waarin de aangifte omzetbelasting moet worden gedaan. Mocht het echter zo zijn dan je per kwartaal aangifte moet doen, maar dat je frequenter inzicht wilt hebben in de stand van zaken, dan kunnen we op jouw verzoek ook de administratie per maand verzorgen.

 

Na aanlevering van de administratie zullen wij deze verwerken in ons boekhoudpakket. Vervolgens berekenen wij met behulp van ons boekhoudpakket welk bedrag aan omzetbelasting je verschuldigd bent of te vorderen hebt. Van de uitkomst van deze berekening ontvang je van ons een schriftelijke mededeling via email met de vraag of je akkoord bent met de berekening. Indien je akkoord gaat, dienen wij de aangifte langs digitale weg in bij de Belastingdienst. Aan jou de taak om indien noodzakelijk tijdig de betaling te verwerken.

 

Ook ontvang je van ons na afloop van elke periode een winst- en verliesrekening, een overzicht van de nog te ontvangen bedragen van afnemers en de nog te betalen bedragen aan leveranciers. Met deze overzichten geven we inzicht in de ontwikkelingen binnen je onderneming, zodat je waar nodig gefundeerd besluiten kunt nemen over de toekomst van je onderneming.

 

Naast het verwerken van je administratieve gegevens kunnen wij je ook behulpzaam zijn met andere administratieve taken. Werkzaamheden die wij in dit kader ook verrichten zijn:

 

  • Het opstellen van verkoopfacturen
  • Het aanmanen van slechtbetalende afnemers
  • Het aanleveren van notoire wanbetalers aan incassobureaus
  • Het aanleveren van betaalbestanden voor de bank
  • Het opstellen van offertes
  • ....

 

Mocht je specifieke wensen hebben dan is dit altijd bespreekbaar.

 

Periodieke beoordeling van je administratie

Ook is er de mogelijkheid om zelf de administratie te voeren. Wij kunnen, indien gewenst, controleren of alles goed is geboekt of de BTW aangiftes juist zijn gedaan en of je geen fiscale mogelijkheden onbenut laat. Doel van deze werkzaamheden is in een vroegtijdig stadium met je meedenken, zodat mogelijke onjuistheden snel worden ontdekt en problemen met de Belastingdienst kunnen worden voorkomen.